מה זה LLC והאם כדאי לפתוח?

 

 

LLC – Limited Liability Company זו בעצם הגרסה האמריקאית לחברה בע"מ (חברה בערבון מוגבל) שכולנו מכירים. למה אנחנו מזכירים ומדברים על זה? כי עבור ישראלים רבים שמעוניינים להשקיע בנדל"ן בארצות הברית, פתיחת LLC היא חלק חשוב בתהליך ההשקעה.  

מה זה LLC

לא חייבים להיות אזרחים אמריקאים

בשנים האחרונות יותר ויותר משקיעי נדל"ן בישראל שנואשו משחיקת התשואות בהשקעות נדל"ן מניב בישראל, מעבירים את פורטפוליו ההשקעות שלהם להשקעות נדל"ן בארצות הברית.

המדינה העצומה מהווה כר פורה של הזדמנויות נדל"ן מכל הקטגוריות והמגרש הזה פתוח גם בפני משקיעים זרים (וישראלים נחשבים 'זרים' מבחינת הרשויות האמריקאיות). כך, אתם ממש לא חייבים להיות אזרחים אמריקאים אבל אתם כן חייבים למלא אחר כמה כללים. הראשון שבהם הוא להיות ישות מוכרת לצורכי מס עבור הרשויות האמריקאיות, והדרך הכי פשוטה לעשות את זה היא באמצעות פתיחה של חברה בע"מ או כמו שקוראים לזה באמריקאית: LLC.

העובדה שהחברה הזו נועדה רק לרישום הנכס ותשלום מיסים עליו אינה מעלה או מורידה. מבחינת הרשויות באמריקה זו התנהלות ראויה. פתיחת החברה עצמה אינה הליך מסובך, אך עדיף לעשות אותו באמצעות רואה חשבון או עורך דין שמתמחה בנושא. כדאי לשים לב שיש הבדלים בעלויות ומשך ההליך בין המדינות השונות. לעיתים יש נטייה לפתוח LLC במדינה בה הבירוקרטיה מהירה והעלויות נמוכות, אבל כאשר המטרה של ה-LLC היא לאפשר רישום נכס, לא מומלץ לעשות זאת. חשוב מאוד שה-LLC בה נרשם הנכס תהיה מסונפת לאותה מדינה בה הנכס נמצא פיזית. למרות שחלה חובת דיווח על הכנסות ברמה הפדרלית (גם לאזרחים זרים המשקיעים בארצות הברית – אל תשכחו את זה), חלק גדול מחובת המיסוי על הנכס הוא דווקא ברמת ה-State (המדינה), לכן חשוב שה-LLC תהיה מסונכרנת עם המדינה.

לפנות לחברה מתמחה בנדל"ן אמריקאי

עבור מי שאוהב לשלוט בכל אספקט של ההלוואה ולא סומך על אף אחד שיעשה את העבודה כמו שצריך, כנראה פתיחת LLC היא צעד בלתי נמנע. יש גם גישה אחרת. פועלות היום בשוק האמריקאי כמה חברות ישראליות המתמחות בהשקעה בנכסים בשוק האמריקאי. אם אתם עושים את הצעדים הראשונים בתחום הזה, יתכן ששווה לכם להיעזר במומחים, שבהשקעות הראשונות יכולים גם לייצג אתכם ולפטור אתכם מהכורח לפתוח LLC או מחסמים בירוקרטיים אחרים.

אחת מאותן חברות מתמחות היא 'חברת פליפ נדל"ן'. כמו ששמה מרמז 'פליפ נדל"ן' מתמחה בטרנד החדש של השקעות נדל"ן – השקעות במודל פליפ. בשונה מהשקעה בנדל"ן מניב שפועלת לאורך ציר הזמן, השקעת פליפ פועלת בצורה של אקזיט. המטרה היא לקנות ומיד למכור כאשר התשואה מגולמת בהפרש בין מחיר הקנייה למחיר המכירה. כדי שתתקיים עסקת פליפ צריכים להתקיים כמה תנאים, העיקרי שבהם שתיווצר סיטואציה שמאפשרת קנייה של נכס במחיר נמוך משווי השוק שלו. בדרך כלל סיטואציה כזו תתאפשר במכירה של בתים מכינוס נכסים.

בדיוק בסגמנט הזה מתמחה 'פליפ נדל"ן' שפועלת בעיקר בפלורידה, שבעשור האחרון נמצאת בצמרת המדינות בהן ההשקעה בנדל"ן היא הגבוהה ביותר. 'פליפ נדל"ן' מאפשרת לישראלים להשקיע במודל הייחודי הזה ובמקרה הצורך מסייעת ללקוחותיה, המעוניינים לעבוד עמה באופן מתמשך, להתמודד גם עם חסמים בירוקרטיים כמו פתיחת LLC.

צרו עמנו קשר למידע נוסף – כאן

השארת תגובה